Den 75

Činnosti 

  • Jdeme na vodu!
Protože se mi podařilo v okolí nalézt pěknou vodní nádrž, nebyl jsem nucen zkoušet loď přímo na Bečvě. Mohu předeslat že naštěstí...

Požární nádrž v obci Kateřinice. Je zakázané ji znečišťovat (takže žádné benzínové motory), jinak je všechno na vlastní nebezpečí. Šikovní by určitě zvládli i létání s hydroplánem.

Dostupnost: ze Vsetína směr Valašské Meziříčí, odbočka na Zlín/Hošťálková/Ratiboř, v centru Ratiboře (u hospody) doprava na Kateřinice. V Kateřinicích hledat v levé zatáčce naproti autobusové zastávky žlutou šipku Střelnice (ukazuje vpravo) a po té se vydat směrem do hor úzkou asfaltkou. Parkuje se na parkovišti náležející střelnici (vlevo), nádrž je od silnice vpravo. Ještě by měl být v okolí jeden rybník, kde se prý jezdily i závody, pokusím se jej vypátrat.

V některých místech jsou u hladiny vodní řasy, hloubka je až na místa v první třetině nádrže do jednoho metru. Dno je betonové, místy porostlé řasami a hodně kluzké. V některých místech je přístup usnadněn betonovými pražci, okolo nádrže vede stezka.

První zádrhel: Nezasunul jsem anténu do stožáru (zůstala v podpalubí). Projevilo se to přískoky lodi ve vzdálenosti cca. 6 m. Ihned jsem vysunul anténu na vysílači naplno a nastavil vysílač anténou kolmo. Dojel jsem ke břehu a sjednal nápravu. Pak to bylo bez problémů. Na tekoucí vodě by to bylo akčnější...

Ve vysílači je pro chod vpřed omezen na 70% (zpátečka 50%), ale i tak se jezdilo tak na třetinu. 
Při torpédové rychlosti se příď hodně zvedala a i malý zásah do kormidla loď hodně rozkolébal. Při větru se realisticky nakláněla a dveře v kormidelně bouchaly kapitána do nosu 😁. 

Motor byl teplý, ale prst se na něm udržet dal (tipuji tak 40℃), regulátor i baterie vlažné. Jezdil jsem kolem dvou hodin, kolik toho zůstalo v akumulátorech netuším. Ve vysílači mám nový accupack SANYO 2500, tak už jsem se nemusel zlobit na původní šestistovky, které nic nevydržely...
       






Druhý zádrhel: Chaluhy v lodním šroubu. Naštěstí máme techniky, které lze vhodně motivovat 🙂
Jo, jsou to chaluhy a žabince. Docela solidně namotané a utáhnuté...

Jde se opět na vodu, příště si dáme pozor a vezmu si železné hrábě, abych očistil aspoň okolí břehu. No a kdyby byl vlasec, nemusel bych se pro loď brodit, ale šla by možná zatáhnout ke břehu. 

Ale na to musí být dva šikovní, že 😁... Béťa ještě nemá vytáhlé stehy z břicha a tak má zaracha na vodu. Na vodního psa to bere docela sportovně 🙂 

Toto je stav 80% pobřežních vod.

Provizorní molo u kterého jsem se učil přistávat a odrážet.

Tady už se dítka (snad) naučily používat polarizační filtr a tak vznikla celkem náladová fotografie.

V podvečerním klidu byla plavba skutečně pohodová. 

Škoda toho rozostření...


Tímto (75.) dnem seriál o stavbě Pilota končí. Strávil jsem při ní rok a půl života, seznámil se s prima lidmi a mnoho nového se naučil. Děkuji Vám všem za ohlasy, rady a podporu, kterou jste mi vyjadřovali v diskusi pod články na MO-NA-Ku i přímo Face to face.

Takže: Ahóóój někde u vody a šťastnou plavbu...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pilot 24 - Dokumentace

Úvod

Pilot 24 - Opravdu naposled?