Den 62

Činnosti 

  • Nástřik trupu bezbarvým lakem.
  • Oděrky.
  • Strojovna a kormidelna.
Dneska ráno jsem nalakoval celý trup (včetně paluby) stejným bezbarvým lakem, který byl použit při výrobě nálepek. Než trup zaschl, vyrobil jsem ze síťoviny oděrky (jsou namotány na pásku překližky a probarveny silně naředěnou šedou Agamou). Oděrky jsem nakonec k přídi a zádi přišil (návod radí přilepit, ale nějak se mi nepřišlo vhodné lepit je na lak).

Následovala instalace hřídele lodního šroubu, kormidla, serva a první zkušební rozběh motoru.

Když to zrekapituluji, tak mi chybí:
  • Připevnit zdroj, regulátor a přijímač.
  • Dokončit stožár a přední nástavbu, což je důležité vzhledem k tomu, že ve stožáru je dutina pro anténu.
  • Vymyslet a vyrobit provazový žebřík (původní má provazové příčky, na 25 je z nějaké kulatiny.
  • Vymyslet a vyrobit záchranný člun včetně jeho držáku (dle dosti nezřetelné fotografie).
  • Dokončit střechu kormidelny včetně radaru, reflektoru, houkačky, světel a páru dalších blbinek.
  • Vyřezat okna z futrálů na CD.
  • Vsadit dveře.
  • Možná by nebylo špatné se zamyslet (dost pozdě) na způsobu uchycení nástaveb k trupu.

Celkový pohled na loď.

Neodolal jsem a doplnil ještě nehotové nástavby, abych se mohl kochat...

Ještě pohled od přídě.

Detail přišití oděrek k bortu. Asi tam ty uzlíku nechám. Oděrky jsou přišity chirurgickou nití, kterou se mi podařil provléci oky sítě tak, že není vidět. Uzlíky a otvory jsou zakápnuty sekundovým lepidlem.

Trochu jiný pohled na příď.

Kormidlo, lodní šroub a zadní oděrka.

S instalací šroubu jsem se kapku natrápil, protože zkrácený konec zakápnutý epoxidem se ukázal o kousek delší než bylo zdrávo, takže jsem jej musel o kousek zbrousit. To všechno jsem zjistil až po zasunutí hřídele do vazelíny (silikonová v tubě, použitelná i v potravinářství). Navíc jsem už měl v té době natřeny dosedací plochy držáku kormidelní perutě silikonovým tmelem... no byla to patlačka.

Pohled do strojovny. Při testování jsem k mé nelibosti zjistil, že převodovka je dost hlučná (tedy pokud jede na plný výkon). Třeba se to časem zlepší.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4