Den 39

Činnosti 

  • Madlo zábradlí.
  • Rozměření umístění sloupků zábradlí.
Po vytmelení a vybroušení trupu následovalo přilepení madla zábradlí a oděrné lišty. Ve finále jsem ještě rozměřil umístění sloupků zábradlí.

Jen na okraj: když jsem sundával papírovou maskovací pásku (která stihla na palubě zaschnout) musel jsem si pomáhat benzínem a i tak jsem palubu poškodil tak, že jsem z ní musel odbrousit lak. Zároveň uvažuji o tom, že palubu nastříkám barvou (konec konců Pilot 25 má již palubu ocelovou, akorát nevím, jak na ní vyznačit protiskluzové výstupky o tvaru kosočtverce, tzv. p..a plechy). Takže zatím doufám, že se dřevo podaří zachránit.

Madlo zábradlí je vyrobeno z lišty 2x2. Použil jsem původní materiál, i když jeho kvalita byla problematická. Lišty jsem přes noc namočil do vody a druhý den je v ohnul kolem trupu a přichytil kramlíky. V malých rádiusech na přidi a na zádi bylo potřeba lišty trošku nalomit kleštičkami.
Do dalšího dne jsem nechal lišty na trupu uschnot a teprve potom jsem je nalepil epoxidem.

Lišty jsou vhodné s rovně rostlými léty, které potom lze po namočení v jednom směru stisknout lehce kleštěmi a ohnout, případně nalomit.

Zatímco se epoxid vytvrzoval, rozměřil jsem umístění sloupků zábradlí. Napřed jsem přenesl rozteč sloupků z plánu pomocí úhelníku na ocelové pravítko a následně na zábradlí (viz. následující obrázek).

Rozměření umístění sloupků zábradlí. Na trupu jsou ještě kramlíky, které drží lištu zábradlí, neboť epoxid není ještě zcela vytvrzen. Větší úhelník jsem použil jako zátěž k fixaci polohy pravítka a uprostřed trupu také k vynášení pozice sloupků, neboť malý úhelníček byl krátký.

viz. předchozí bod. Obrázek je zde pro větší názornost.

Na přídi je patrný ohyb lišty, kterého je docíleno jejím nalámáním i její chlupatost, důsledek to dlouhého namáčení.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4