Den 33

Činnosti 

  • Poslední přípravy před laminováním.
Jak to tak vypadá, olaminování trupu se nevyhnutelně blíží a motýlci v žaludku se ozývají vždy, jak si na to vzpomenu. Už zbývá posledních pár úprav a nebudu se mít na co vymlouvat...

Tady se zabývám výrobou chybějících otvorů v zábradlí na zádi.
Začínám tak, že si rozměřím polohu otvorů a důlčíkem označím středy pro vyvrtání 6 mm děr. Následuje jejich opatrné odvrtání vrtákem na dřevo proti dřevěnému špalíku (viz. obrázek), abych zabránil odštípnutí hran. Zbytek dotvořím jehlovými pilníčky.

...a hotovo.

A sakra, ještě že občas mrknu do výkresů a návodu. Málem bych zapomněl přilepit kýlovou lištu (2x2).

Lepím epoxidem, jeden konec je přitažený provizorně pod držákem kormidla, průběžně leteckou gumou a na konci šprajcem ze špejlí a gumičky. Jediný zádrhel byl opět v kvalitě původních lišt (štípaly se), ale na druhý pokus se mi podařilo vybrat správnou.

I když to na fotkách není moc vidět, liště jsem ponechal trochu vůli v kopírování kýlu s tím, že případné nepřesnosti dotmelím. Odměnila se mi vytvořením elegantního profilu, který vynikl zejména po dotmelení a vybroušení. Loď tak přestala být baculatou čínskou džunkou a dostala v kýlu skutečně sexy profil.

Detailní pohled na příď.

Je to tak, lišta skutečně končí u první přepážky (viz fotografie v prvním dílu). Ale možná ji nechám pokračovat ještě kousek k přídi, uvidím, rozhodne estetika 🙂.

Ve finále pak bude lišta vybroušena tak, aby plynule navazovala na trup.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pilot 24 - Dokumentace

Úvod

Pilot 24 - Opravdu naposled?