Den 29

Činnosti 

  • Lepení zábradlí na zádi.
  • Držák výkresů.

Nalepit zábradlí na zádi byl poněkud větší oříšek, neboť jsem je při pokusu ohnout zlomil. Nakonec bylo opět slepeno epoxidem. Druhý den jsem jej namočil do vody a k večeru přichytil pomocí gumy a špendlíků na patřičné místo. 

Další den, kdy uschlo a drželo tvar, bylo přilepeno na záď (opět epoxidem). 
Na obrázku je šprajcuňk při lepení zádi, všimněte si šablony měsíčkovítého tvaru, která dává tvar zábradlí v místě jeho slepení.

Celkový pohled na trup těsně před vytažením špendlíků.

V pozadí je důvod jednodenního zdržení. 
V rámci tréningu jsem upravil švagrovo auto původně řízené bowdenovým lankem, které leželo 14 let na půdě k ovládání RC soupravou. 

Šlo to celkem rychle, i když pohon motorem Speed 400 se mi zdá poněkud brutální (taky v době, kdy píšu tento text, došlo k utržení uchycení přední nápravy). 
Konečně jsem tak mohl vyzkoušet funkci motoru, regulátoru a akumulátorů, které hodlám použít k pohonu Pilota
Jen tak pro zajímavost: ze začátku se jezdilo s původním motorem PIKO, ale i přes množství filtračních kondenzátorů byl motor v tak špatném stavu, že neustále kopal do řízení. Takže jsem tam nakonec zamontoval tu čtyřstovku, kterou mám nachystanou pro Pilota.

Detail místa, kde je zábradlí slepeno, a jak jsem později zjistil i opět nalomeno. Nevadí, tmel a brus by to měl spravit.

Tak tohle jsem našel v krabici s nápisem Drobné kovové součástky, když jsem hledal něco, čím bych upevnil výkres. Tyto držáky se používaly v Technologii a normování (moje původní profese) k uchycení postupů a výkresů na tzv. šibeničky.
Princip je jednoduchý. V zobáčku je po celé délce žlábek a úhel zobáčku je samosvorný. Kulička je volná a při vsunutí listu se uvolní a potom se opět sevře. Mírným tahem za list papíru jej lze opět uvolnit.

...a takto to drží.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4