Den 22 až 27

Činnosti 

  • Dokončení nástavby.
  • Lakování paluby. Protože další postup stavby znesnadní, nebo přímo znemožní práce na palubě, rozhodl jsem se, že ji zrovna nalakuji a překryji maskovací páskou. To samé se týká také interiéru kormidelny.
  • Elektropráce. Abych nějak využil čas, kdy se lak na palubě a nástavbách vytvrzoval, rozhodl jsem se odrušit motor a vyrobit si nabíjecí kabel k akumulátorům. Při této práci se nepráší a tak nehrozilo, že bych nějak znehodnotil lakovaný povrch.
  • Podařilo se mi sehnat pár fotek, na motivy této a této bych vyrobil kormidelnu. Tady je Pilot 25, tato barva se teď nosí, možná podle ní dotvořím svoji 24. Akorát nevím co s dřevěnou podlahou, ta se mi moc líbí a na 25 je evidentně z ocelových plátů.

Tak jsem se dal do lakování. Před lakem byl povrch perfektně hladký, po první vrstvě vylezly chloupky (což jsem čekal), ale taky stopy po hrubších nástrojích. Což jsem nečekal. Chloupky jsem odbrousil skelným papírem č.200, stopy po nástrojích nechal tak.

K povrchové úpravě jsem použil venkovní lazurovací lak Herbol-Offenporig Pro-Décor v odstínu teak, kterého mi kapku zbylo po loňském lakování dveří. Akorát jsem ho scedil přes punčochu, protože v něm už byly drobné žmolky.

 
Takto vypadá povrch po čtvrtém nátěru (po každém nátěru byl povrch lehce přebroušen skelným papírem č.200). Výrobce doporučuje 3 až 5 vrstev. Rozhodl jsem se pro 5, i když mi soused tvrdil, že 3 až 5 je 8, protože když jde on na pivo, tak na 1 až 2 jsou minimálně 3 🙂. Na zkoušku jsem vyleštil kryt podpalubí filcem, kterým se dřív leštily stěrky (špachtle) a vypadá to pěkně. Povrch dostane jednolitý matový povrch. No uvidím, jestli si to troufnu na celou palubu. Bylo to celkem namáhavé.

Takto to vypadá v podpalubí. Dodatečně jsem natřel uchycení serva a desku pro přilepení regulátoru.

Protože barva schne minimálně 12 hodin, začal jsem vymýšlet odrušení motoru. Kondenzátory 100n jsem koupil už minulý týden (kus po koruně), teď ještě vymyslet, jak to všechno napájet na kontakty. Pak jsem si vzpomněl, že nějaká firma prodává přímo tištěný spoj, který se nasadí a připájí na kontakty. Tak jsem si něco podobného vyrobil. Sice tam nejsou odrušovací cívky, ale pokud by byly nutné, tak je dodám.
 
Původně jsem začal pájet sám, ale přišel okounět soused (něco potřeboval), pak, že se na to nemůže dívat a zašel si domů pro nářadíčko.

Donesl si kvalitní cín, který po zapájení zůstane pěkne lesklý jako z tv-shopingu 🙂 a pájku na propan-butan. Jak jsem svojí 75W nemohl prohřát plášť motoru, tak tady stačila chvilka, cín se pěkně rozlil a bylo to. Což ostatně vidíte na fotce.

Tak to je ona, pájka na plyn. Je lehká, plní se jak zapalovač, má piezoškrtátko, hrot lze sundat a malý hořáček pak lze použít třeba na smršťování hadiček. Má také regulaci otáček. Prima věc. Ovšem za 1200,- 😒

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4