Den 20

Činnosti 

  • Práce na palubě pokračují stejně jako na nástavbách.


Lem zadního otvoru jsem oproti návodu poněkud upravil. Těch max. 5 mm na čele se mi zdálo poněkud málo. Změnil jsem také způsob fixace nástavby.

Lem předního otvoru.

Pro předkreslení jeho tvaru na palubu (podle tvaru nástavby) se mi osvědčil krajón s hodně vytaženou měkkou tuhou.

Protože jsem se dodatečně rozhodl vytvořit interiér kajuty, musel jsem také dodatečně vyřezat lupenkovou pilkou dveřní otvory. Šlo to kupodivu snadno, polohu a velikost jsem odhadl podle výkresu a přebalu stavebnice.

Tipl jsem, že podlaha byla, stejně jako paluba, dřevěná. Interiér si zatím představuji ve stylu kabiny dieselového lokotraktoru. Při hledání na internetu jsem zatím neměl úspěch a rád uvítám jakékoliv fotografie. Alespoň z nějakého parníku na Vltavě.

To, že se mi tak pěkně střídají barvy parket, jsem si všiml až v půlce podlahy, potom už jsem jenom dohlédnul, aby to tak vyšlo až do konce. Parkety jsou lepeny Herculesem.

Pohled zespoda.

Oproti návodu byly přidány dvě lišty, které slouží jako fixace polohy nástavby na čelech lemu palubního otvoru.

Pohled shora.

Protože se mi podařilo namíchat nějaký divný epoxid (byl stále hodně pružný), i když na vině může být vlhkost, nízká teplota ve sklepě nebo i bubliny v tubách, chtěl jsem večer dopéct lepidlo v troubě. Ovšem nenatáhl jsem si minutku a zahleděl se na nějaký film. Takže jsem kajutu připekl. Vlastně přesušil. Parkety se tak seschly, že prohnuly podlážku a stěny směřovaly kónicky k sobě. Navlhčení a pomocná vzpěra vrátily druhý den kajutě správný tvar. Alespoň že lepidlo vytvrdilo!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4