Den 12

Činnosti 

  • Konec plaňkování

Z rad, které jste mi poslali, se mi osvědčily tyto:
  • Vybrat a koupit kvalitní nosníky 2x5
  • Použít kvalitní špendlíky (KONEČNĚ JSEM JE SEHNAL)
  • Lišty namočit přes noc do vody (mám na to takovou pěknou vaničku z čelního panelu počítače SMEP)
  • Lepit lepidlem, které lepí i vlhké dřevo (před lepením jsem z nich vodu vymačkal prsty), použil jsem Soudal D4.


Lepení posledních nosníků. Škoda, že jsem přišel na metodu, která mi vyhovuje, až když mi zbývalo posledních 12 lišt.
V pozadí lepidlo Soundal D4, zaschne za 60-90 min, a mírně pění, jak je ostatně vidět i na dalších obrázcích.
Jinak si všimněte (konečně) kvalitních špendlíků, byť v jedovaté zelené barvě.

Lepení dílů na zádi.
Pouzdro lodní hřídele je na obou koncích zaslepeno páskou, aby se do ní nedostala nečistota.

Detail přichycení lišt v oblasti kýlu.

Příď na levoboku jsem lepil postupně, na čtyřikrát a šlo to jedna báseň. Použitá svorka není zrovna kvalitní, ale byla velmi levná (sada 4x15,-) a k tomuto použití naprosto vyhovující.

Příď na pravoboku jsem lepil najednou, ale díly po sobě po stažení klouzaly a dalo mi dost práce dát je do správné polohy. Příště žádné zkratky!

Záď jsem lepil jenom částečně, protože je ještě potřeba vyřešit umístění kormidla.

V návodu jsem se dočetl, že dodaný lodní šroub se musí zkrátit na 13 mm. Bohužel můj dvoulistý Graupner na udanou délku zkrátit nelze, navíc má pojišťovací matici...

...a pouzdro je také o kus delší. Dopředu jej zase nelze posunout, protože by kola převodovky vyšla do žebra a ještě dál taky ne, protože by zase hřídel nevyčuhovala z trupu. Originální umístění pouzdra kormidla je na obrázku vyznačeno dvojitou čarou. Takže teď si lámu hlavu, jak z toho (jiný tvar kormidla, lomená hřídel kormidla, ...)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pilot 24 - Dokumentace

Úvod

Pilot 24 - Opravdu naposled?