Den 11

Činnosti 

  • Motor
  • Tak, a je to doma  🙂. Na škatulce je psáno, že jde o 380, ale motor je 400. Nevadí. Tím lépe. Práce se konečně pohne kupředu.

Tak toto je celá pohonná jednotka.
Všimněte si vývodu hlavní hřídele na čele převodovky, je dost dlouhý, aby na něj bylo možné připojit nějaké další zařízení, např. náhon ventilátoru...
Kryt převodovky je pouze nasunut na dva plastové kolíky (viz. další obrázek) a není mechanicky zajištěn.

Tady je odstraněn kryt převodovky a pastorek motoru. Ozubená kola jsou vyrobena ze silonu (či podobného houževnatého materiálu) a otvory pro hřídel jsou vložkovány. Jejich poloha je zajištěna šroubkem, pastorek na hřídeli motoru je navíc nalisován (i když je možné, že se jedná o nepřesnost při výrobě).

Víc to rozebrat nejde. Pouzdro hřídele je do převodovky nalisováno a možná i vlepeno. Vespod je dokumentace dodaná výrobcem.

Podle obrázku na webu výrobce jsem získal dojem,že převodovka je v dolní části zúžená a pěkně zapadne ke kýlu. Teď je ale jasné, že bude potřeba patky odstranit.
Mimochodem, vmanévrovat převodovku do trupu stávajícími otvory, toť výkon hodný Jana Tleskače.

Tady už jsou patky odstraněny.

Převodovku s hřídelí jsem vlepil sekundovým gelem s tím, že později vše pojistím epoxidem.

Hřídel je o 5 mm delší, než je předepsáno v návodu. Protože je vyvložkována na obou koncích, nemám odvahu ji zkrátit (později mi to přivodí pěkné bolení hlavy).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4