Den 10

Činnost 

  • Stále čekám na pohon...
  • Když už byl článek napsaný, volal mi můj dodavatel, že motor s hřídelí i převodovkou právě dorazil. Takže pokud se nic nesemele, mám ho dneska doma. Takže to dělá od 19.4 do 13.7 celkem 85 dní. To se mi na řetěz Můj dodavatel + HobbyTeam zdá být i dost. V IT jsem zvyklí, že hned je příjemné, zítra normální a pozítří šokující 🙂. 

Takže se to snad již trochu rozjede, uvidím, jestli budu schopný umístit pohod do trupu i v tomto stádiu rozpracování bez toho, aniž bych jej musel sundat z montážní desky.

Bylo pěkně, pohon stále v nedohlednu, takže jsem vytáhl lupínkování před domek a pokračoval ve vyřezávání dalších překližkových dílů.
Když soused Truhlář viděl tu hromadu dílů, snesl z půdy lupenkovou pilku motorovou, kterou si udělal v 60-tých letech minulého století podle návodu v časopise Urob si sám. Trochu jsem ji oprášil, přimáznul, přitáhnul, vyměnil list a už se jelo.
K řezání dílů, kde ve finále zůstává jen tenká stěna to moc nebylo, protože při kousnutí se díl zlomil, ale řezání širších dílů šlo pěkně od ruky. Ovšem mile jsem byl překvapen při řezání smrkových dílů (jsou položeny na horní straně pily. Původně jsem je chtěl obřezat ruční pilkou a nahrubo obrobit struhákem (rašplí), ale s tímto werkem to šlo jedna báseň.
Pro zvídavější z vás jsem pořídil ještě pár snímků dotyčného stroje. Pokud někoho budou zajímat detailnější údaje, napište, pokusím je zjistit.

Detail klikového mechanismu.
Tmavě hnědá kulisa, která jezdí po dvou vodicích sloupcích je vyrobena z třešňového dřeva.
Hlavní převod je řemenicí do pomala.

Pohled na celé pracoviště zezadu.

A nakonec se opět pochlubím cizím peřím.
Změť zbraní kolem středu modelu lodi Yamato. Zelené dutinky pod hlavněmi dělové věže (vlevo) slouží k odpalování efektových náloží.
(K. Hock, Yamato).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvod

Den 74

Den 3 a 4